Educatieve jeugdbladen en boeken
In het begin van het schooljaar krijgt u informatiefolders over de jeugdbladen Bobo, Okki, Taptoe, Hello You en de jeugdboeken series “leesleeuw” en boektoppers. Door middel van de antwoordbon kunt u zelf beslissen of u een abonnement wenst of de boeken wil bestellen.

Bibliobus
Op dinsdagmiddag staat deze bij onze school (parkeerterrein bij de sporthal). Van ongeveer 14.15 uur tot 14.45 uur is er de mogelijkheid om boeken te lenen of te ruilen. Alle kinderen worden, via school, gratis lid !!!We willen het bezoek aan de BIEB graag stimuleren, want het is van groot belang, dat uw kind zich veel bezig houdt met boeken, lezen of plaatjes kijken. Groep 3 en 8 krijgt de gelegenheid om de bibliobus te bezoeken. Groep 1 en 2 krijgen een zogenaamde "wisselcollectie”. Deze uitleencollectie is op school aanwezig. Als uw kind de boekjes in een tasje mee naar huis neemt, zou het leuk en nuttig zijn, als u als ouder samen met uw kleuter deze boekjes leest, voorleest of de plaatjes bekijkt.

Stageschool
Aangezien onze school stageschool is, komen er regelmatig studenten en docenten van de Hogeschool Drenthe (PABO), Academie voor Lichamelijke Opvoeding of het Esdal College in de klas.

Schoolfoto's
Eén keer in de twee jaar nodigen we de schoolfotograaf uit om op school te komen. Naast individuele portretten kunnen de kinderen ook met broertjes en zusjes samen op de foto. Daarnaast laten we per klas een groepsfoto maken. Natuurlijk is het aan u of u de foto's wilt bestellen of evt. bijbestellen.

Sportevenementen
We doen mee aan diverse sportevenementen, zoals het schoolhandbaltoernooi, schoolvoetbaltoernooi en de gezamenlijke sportdag van alle basisscholen in Zwartemeer.